Тематична зустріч «Фермерство як бізнес: чи є перспективи розвитку на Рівненщині під час війни?»

28 жовтня 2025 року здобувачі освіти економічного відділення за ОПП «Облік і оподаткування», освітньо-професійного ступеня «Фаховий молодший бакалавр» разом із викладачем Вітою Моцнюк відвідали Рівненську обласну бібліотеку.

Хочу поділитися підсумками нашої тематичної зустрічі «Фермерство як бізнес: чи є перспективи розвитку на Рівненщині під час війни?», яка відбулася в стінах бібліотеки. Захід пройшов дуже жваво, було багато конструктивних питань та вичерпних відповідей.

Аналіз представлений начальником відділу економічного аналізу Департаменту агропереробного комплексу Рівненської ОДА пані Вікторією Нолик, чітко показав: аграрії регіону – це опора економіки, яка демонструє незламність і стійкість:

Кількість господарств та героїзм – на початок 2025 року працюють 78 фермерських та 19 сімейних господарств. 10 їхніх керівників зараз захищають нас зі зброєю.

Фокус на сімейному бізнесі – сімейні ферми утримують понад 500 корів та активно виробляють власні крафтові сири і молочну продукцію.

Земельний фонд та спеціалізація – обробляється понад 42,6 тис. га. Основна спеціалізація – зернові, овочі та ягоди.

Державна підтримка працює – протягом 2024–2025 років 146 господарств отримали понад 30,4 млн грн фінансової допомоги та субсидій.

Інвестиції у майбутнє – великі гранти (6,2 млн грн та 5,0 млн грн) спрямовано на висадку фундука та розвиток переробки сої, що підкреслює орієнтацію на високу додану вартість.

Пані Вікторія зазначила, що на Рівненщині є популярні фермерства, які є прикладом успіху та якості: агрокорпорація «Крупець» (вирощення курей на яйця та м’ясо), магазин сироварні «Юнікосоль» (сімейне фермерство) та «Рівне агропереробка» (ТМ «Щедрик») з виробництвом натуральної молочної продукції.

Пані Вікторія зазначила, що на Рівненщині є популярні фермерства, які є прикладом успіху та якості: агрокорпорація «Крупець» (вирощення курей на яйця та м’ясо), магазин сироварні «Юнікосоль» (сімейне фермерство) та «Рівне агропереробка» (ТМ «Щедрик») з виробництвом натуральної молочної продукції.

Висловлюю вдячність  Вікторії Нолик за ґрунтовний аналіз, стратегічні знання та за те, що знайшла час для спілкування. А особлива подяка – нашим студентам! Ваша зацікавленість підтверджує: майбутні спеціалісти готові інвестувати свої знання у розвиток українського фермерства!

Віта МОЦНЮК
викладач економічних дисциплін

ПОШИРИТИ В МЕРЕЖАХ:
Перейти до вмісту