Онлайн-конференція «Узгодження систем забезпечення якості у ЗВО та ПТНЗ – висновки з проєкту QA-HEVET Еразмус+»

У п’ятницю, 17 січня 2025 року відбулася онлайн-конференція «Узгодження систем забезпечення якості у ЗВО та ПТНЗ – висновки з проєкту QA-HEVET Erasmus+», організована консорціумом проєкту QA-HAVET та проведена на базі Варшавського університету наук про життя. Проєкт QA-HAVET – проєкт для закладів вищої та професійної освіти.

Проєкт QA-HEVET ERASMUS+ – це:

розробка надійних систем забезпечення якості має важливе значення як для закладів вищої освіти (ЗВО), так і для професійно-технічних навчальних закладів (ПТНЗ); розвиток якісної інклюзивної освіти і підготовки, що належним чином реагує на запити ринку праці. Незважаючи на певну схожість, наразі не існує систематичного обміну між цими двома системами. Тому проєкт QA-HEVET мав на меті дослідити сильні і слабкі сторони та конкурентоспроможність обох систем, розробити спільні індикатори, показники та практичні цифрові інструменти для оцінки забезпечення якості.

Мета конференції.

Показати основні висновки з проекту QAHEVET Erasmus+, зокрема:

  • висвітлити проблеми узгодження систем забезпечення якості у вищій та професійно-технічної освітах;
  • показати відмінності, спільні риси, сильні та слабкі сторони Стандартів і рекомендацій щодо забезпечення якості в Європейському просторі вищої освіти (ESG) та професійної підготовки (EQAVET) та їх імплементації в країнах-партнерах;
  • відобразити рекомендації щодо узгодження систем ESG та EQAVET, отриманих в результаті дослідження проєкту;
  • представити інструмент швидкого сканування для постачальників послуг ПТНЗ та ЗВО, розробленого в рамках проєкту, який має на меті підтримати у підвищенні їхніх загальноінституційних зобов’язань, політики та плану дій для постійного вдосконалення.

Програма конференції:

  1. Вітальне слово. Mariusz Hamulczuk – SGGW;
  2. Огляд проекту. Katarzyna Czech – SGGW;
  3. Забезпечення якості в Європейському просторі вищої освіти (ESG) та Європейському просторі забезпечення якості професійної освіти і підготовки (EQAVET) Алі Рашиді – Народний університет, Луїза Очніо – SGGW;
  4. Рекомендації щодо потенційного узгодження систем ESG та EQAVET Ali Rashidi – Folkuniversitetet Luiza Ochnio – SGGW;
  5. Інструмент швидкого сканування для постачальників послуг ПТО та ЗВО – практичні цифрові інструменти для забезпечення якості Areti Fourgkatsioti – Dimitra.

Спікери провели порівняльний аналіз фреймворки підготовки фахівців у сфері вищої та професійної освіти в Європі. Було визначено, що якісні показники мають враховувати не лише рівень працевлаштування випускників закладів освіти, а й їх навички працювати та виконувати поставлені завдання. Також було визначено, що обсяг і зміст ESG дозволяють підтримувати та узгоджувати специфічні для кожної країни стандарти, процедури та показники для зовнішнього та внутрішнього забезпечення якості вищої та попередньої – фахової освіти. Це є позитивним маркером під час підготовки фахівців.

Луїза Очніо зазначила: «Національні агентства можуть розробляти правила та стандарти зовнішнього оцінювання якості вищої освіти. У більшості випадків вони виконуються через зовнішнє оцінювання, яке проводять експерти для груп експертів, аудиторів, і вони також доступні для широкого загалу, тому їх публікують. І це сприяє постійному вдосконаленню. Таким чином, заклади заохочуються постійно працювати над якістю своїх програм і послуг, а також обидві системи сприяють кращій співпраці національних закладів освіти з певними працівниками, і вони можуть підтримувати своєчасну реакцію на тенденції ринку праці. Що й спостерігається на даний момент, і це дуже добре». Отже, як висновок, необхідне узгодження систем забезпечення якості вищої освіти та професійно-технічної підготовки до стандартів ЄС. Постійне оновлення програми навчання на базі підприємств забезпечить надійні механізми зворотного зв’язку та затребуваності випускників роботодавцями.

Ареті Фуркаціоті з Греції представила сайт свого закладу, як засіб швидкого сканування, тобто практичний інструмент з можливістю провести певну самооцінку закладу, з можливістю вибрати конкретні сфери уваги та спробувати відповісти на запитання, а наприкінці отримати результати зворотного зв’язку з рекомендаціями, щодо вдосконалення функціонування закладу освіти.

Ірина ЯКИМЧУК,
Василь КОТ,
Ірина МУЗИЧУК

ПОШИРИТИ В МЕРЕЖАХ:
Перейти до вмісту