Відокремлений структурний підрозділ
«Рівненський фаховий коледж
Національного університету біоресурсів
і природокористування України»
Відбулося чергове інноваційне заняття з дисципліни «Технології». Заняття проходило у формі лекції-диспуту на тему «Чи забере штучний інтелект у нас роботу?», що сприяло жвавому обміну думками та колективному обговоренню питань. Заняття проходило у групі 21- Дз за участі двох викладачів циклової комісії землевпорядних дисциплін, а саме Галини БУСЛЕНКО та Олега КАЧАНОВСЬКОГО.
«Дивовижні прориви в галузі генеративного штучного інтелекту, розумних роботів та безпілотних автомобілів знову змушують нас турбуватися про те, що передові технології замінять людей та зменшать попит на робочу силу. Деякі провідні технооптимісти Кремнієвої долини навіть стверджують, що ми рухаємося до майбутнього, де все за нас зможе робити штучний інтелект» – зазначила Галина Михайлівна.
Під час лекції-диспуту розглядалися ряд питань, а саме:
Це вже було? На це питання відповіла ЄМЕЦЬ Людмила студентка 21-Дз, яка навила простий приклад – заміна тягової кінської сили на автомобілі. Автомобільна галузь створила набагато більше робочих місць, ніж знищила.
А що кажуть візіонери штучного інтелекту? «Прем’єр-міністр Великобританії Ріші Сунаку заявив, що настане час, коли «ніяка робота не знадобиться» завдяки штучному інтелекту. На підтвердження цих слів ТАЛЕМОНЮК Ганна студентка 21-Дз навела, ще кілька висловів відомих людей планети як Ілона Маска, Білла Гейтса, Сем Альтман та інших щодо означеного питання.
Що кажуть дослідження? Про це і багато іншого доповів Олег КАЧАНОВСЬКИЙ. Він познайомив студентів із різними можливостями ШІ. Крім того він зауважив, навіть оптимістична оцінка наслідків розвитку генеративного штучного інтелекту від Goldman Sachs передбачає, що його вплив на зростання продуктивності становитиме близько 1,5% на рік протягом наступних 10 років, разом додавши 7% зростання світового ВВП. Тобто вплив на економіку є, але не такий вже й великий, що не повинно викликати потрясінь.
Що каже наука? ПАЦУКЕВИЧ Діана студентка 21-Дз стверджує, що передові цифрові технології призводили до скорочення робочих місць у багатьох галузях економіки, створюючи загрозу технологічного безробіття, спираючись на видатних науковців-економістів Ерік Бріньольфссона та Ендрю Макафі та інших.
Після виступів спікерів, здобувачі освіти вступили у диспут, під час якого було визначено, що компанії, які займаються розвитком штучного інтелекту отримують безпрецедентну владу і багатство, і їм також необхідно взяти на себе відповідальність за те, як ці технології впливають на працівників. І таким чином ми як людство зможемо обирати, як саме штучний інтелект визначатиме майбутнє роботи.
Лекція-диспут сприяла поглибленню та розширенню кругозору із означеного питання. Студенти мали змогу ознайомитись розвитком новітніх технологій у землевпорядній діяльності із застосування ШІ. Обговоривши значну кількість питань, щодо впровадження штучного інтелекту у повсякденному житті, з’ясувати чи забере штучний інтелект у них роботу, чи ні.
Галина БУСЛЕНКО, Олег КАЧАНОВСЬКИЙ,
викладачі землевпорядних дисциплін