Резюме – це найперший і дуже важливий документ, який забезпечує заочне знайомство роботодавця з претендентом на робоче місце. За ним формується перше місце і, звісно, найбільш важливе враження про людину. Тому зміст резюме повинен базуватися саме на позитивних якостях претендента.

Для чого потрібне резюме?

Резюме – один з найефективніших інструментів пошуку роботи. Це короткий виклад найважливіших для роботодавця фактів Вашої біографії, зазвичай пов’язаних з Вашою роботою, навичками та знаннями. Як правило, на перегляд резюме витрачається не більше однієї хвилини, тому дуже важливо одразу ж привернути увагу роботодавця, зацікавити його і спонукати призначити Вам інтерв’ю. Під час написання резюме важливо пам’ятати, що воно стане Вашою візитною карткою і повинно виділяти Вас зі всього загалу людей, які шукають роботу.

Структура резюме:

прізвище, ім’я, по батькові;

адреса;

телефон;

адреса електронної пошти;

характеристика;

кваліфікація (коротко вказати найважливішу для потенційного роботодавця інформацію про Ваші професійні навички, сильні сторони і досягнення);

професійний досвід;

освіта;

особисті інтереси;

додаткова інформація (володіння іноземними мовами, комп’ютером).

15 правил оформлення резюме:

Резюме повинно мати яскраво виражену структуру і просту мову викладу. Роботодавець має витратити мінімум часу на перегляд резюме і ухвалення рішення по ньому. У тексті повинні впадати в очі Ваші ключові здібності, досягнення та досвід;

Резюме повинно бути правильно оформлене. У того, хто його читає, не повинна розсіюватися увага. Необхідно поєднувати акуратні пробіли, рівні поля і не нехтувати абзацами;

Резюме повинно бути коротким. Оптимальний обсяг – одна сторінка. Зупиняйтеся детально на Вашому досвіді. Обов’язково висловлюйте думки грамотно, уникайте другорядних деталей;

Резюме повинно бути продуманим. Його зміст повинен повністю відповідати вимогам вакансії, на яку Ви претендуєте;

Резюме повинно бути доказовим. Покажіть реальний результат Вашої діяльності;

Резюме повинно бути точним. Остерігайтеся загальних фраз і зайвих визначень;

Резюме повинно бути акуратним. Вказуючи на свій позитивний досвід, не перебільшуйте і не вихваляйтеся;

Резюме повинно бути зовнішньо привабливим. Використовуйте якісний папір, бажано білого кольору. Шрифт має легко читатися;

Резюме повинно бути простим. Не захоплюйтеся графічними малюнками, рамками та іншим. Не ускладнюйте текст абревіатурами, які можуть бути невідомі роботодавцю. Повністю пишіть назви шкіл, університетів і міст;

Резюме повинно бути живим.

Резюме повинно бути коректним. Використовуйте короткі фрази і не захоплюйтеся довгими словосполученнями.

Резюме повинно бути граматично бездоганним. Не довіряйте комп’ютерному редактору. Обов’язково перечитайте його текст після написання, щоб переконатися у відсутності помилок і двозначностей.

Резюме повинно бути читабельним. Пам’ятайте, що нерозбірливе резюме найчастіше залишається непрочитаним.

Резюме повинно бути офіційним. Не перевантажуйте його даними особистого характеру, а саме: відомостями про родичів, вашу вагу, ріст, здоров’я. У жодному випадку не прикладайте до резюме свою фотографію (окрім тих випадків, коли цього вимагає роботодавець).

Резюме повинно бути закінченим. Роботодавці розуміють, що якщо вони захочуть рекомендацій, то ви їх надасте. Тому не пишіть у кінці резюме: «Рекомендації додаються».

Резюме

ТЕХНІКА СПІЛКУВАННЯ З РОБОТОДАВЦЕМ

Співбесіда з роботодавцем – важливий етап процесу пошуку роботи. Часто успіх залежить від уміння показати себе з кращого боку, справити гарне враження, переконати роботодавця, що Ви – саме та людина, яка йому потрібна.

Співбесіда – це попередня зустріч обох зацікавлених сторін, у процесі якої з’ясовується відповідність Вашого професійного рівня вимогам вакансії.

Дотримуйтесь головних правил співбесіди, а саме:

приходьте вчасно;

поводьте себе спокійно, впевнено і коректно;

будьте доброзичливі;

при знайомстві посміхніться та запам’ятайте ім’я співрозмовника;

зачекайте на запрошення сісти;

Вам можуть запропонувати заповнити анкету або пройти тест – не відмовляйтесь і не вступайте в суперечку;

сидіть прямо, тримайте зоровий контакт зі співрозмовником, проявляйте увагу та зацікавленість, інтонація голосу повинна бути привітною та виразною;

якщо Вам незрозуміле питання, правильним буде уточнити його;

відповідайте стисло та по суті. Інформація про Вас повинна бути точною, правдивою та достовірною;

слухайте, що Вам говорять;

покажіть своє бажання дізнатись про те, чого Ви не знаєте;

не треба перебивати роботодавця, щоб вставити своє зауваження;

не треба показувати свою надмірну зацікавленість, навіть якщо Ви дуже бажаєте зайняти вакансію;

підготуйте перелік своїх питань до роботодавця.

Як правильно закінчити співбесіду:

переконайтесь, що роботодавець отримав від Вас повну і чітку інформацію;

домовтесь, протягом якого часу Ви можете очікувати на відповідь;

поцікавтесь, чи можете Ви зателефонувати самі й дізнатися про результат;

посміхніться та подякуйте роботодавцю за розмову;

після співбесіди проаналізуйте Ваші дії та шанси на працевлаштування.

ПАМ’ЯТАЙТЕ! Будь-який результат – це досвід та ще один крок до мети.

Працевлаштування – серйозна річ, і кандидат у всіх своїх проявах повинен виглядати солідно. Якщо Ваша професія вимагає наявності портфоліо, створіть власну сторінку в Інтернеті та зробіть на неї посилання в резюме. Якщо роботодавець вирішить з нею ознайомитись, він легко це зможе зробити.

Найбільш важливі для роботодавця:

Комунікабельність, відвертість у спілкуванні. Роботодавець оцінить Ваш досвід щодо виступів, уміння брати участь у презентаціях, грамотно і ефективно складати документи. Для нього важливо, щоб Ви могли порозумітися з клієнтами та з колективом організації, а також вміли представити організацію перед клієнтами і партнерами, якщо в цьому буде необхідність;

Відповідальність. Чи проводили Ви особисто які-небудь заходи? За що Ви несли відповідальність на Вашій попередній роботі (навчанні)?

Організаторські здібності.

Упевненість у своїх силах.

Енергійність. Чи будете Ви активні в роботі, чи робота для Вас – пасивне виконання покладених обов’язків? Чи згодні Ви, за необхідності, працювати по вихідних, у понаднормовий час?

Гнучкість. Здібність до самонавчання, здатність швидко орієнтуватися в інформаційному середовищі, пристосовуватися до технологічних, інформаційних, юридичних змін.

Подолання конфліктних ситуацій.

Як залишитись на новій роботі

Якщо роботодавець зробив свій вибір, Ви повинні пам’ятати, що «ідеальний» співробітник:

вміє працювати в команді;

запитує, якщо чогось не зрозумів, а не виконує доручення мовчки та з помилками;

вчасно приходить на роботу;

відповідно одягається;

ввічливий і дружелюбний;

вміє сприймати критику;

проявляє ініціативу в роботі;

любить свою роботу;

гнучкий;

чесний;

націлений на високі стандарти в роботі.


ЗРАЗОК РЕЗЮМЕ

Паливода Марія Іванівна

79000 ▪ м. Львів ▪ вул. Валова  буд.  57, кв. 15

тел. 8 (032) 111-222 ▪ e-mail: palyvoda@i.ua  ▪ ICQ 111-222-333

д.н. 15 травня 1989 р.

Мета:

Освіта:

▪ Львівський національний університет ім. І. Франка   (2005-2010 рр.)

Отриманий диплом спеціаліста з відзнакою

Факультет: Бухгалтерський облік та аудит

Специализація: Бухгалтерія та фінансова діяльність підприємств

ема дипломної роботи: “Керівництво бухгалтерським обліком малих підприємств з використанням електронної звітності”

▪ Участь в студентських олімпіадах та конкурсах:

– 2007 р. Студентська наукова конференція в Львівському національному університеті ім. І. Франка.

– 2009 р. Лауреатка студентської наукової конференции Львівському національному університеті ім. І. Франка.

–  Всеукраїнська Олімпіада розвитку Народного господарства України – друге місце в номинації  “Краща модель керування бухгалтерським обліком малих підприємств”

Набуті професійні навички:

За час навчання та виробничої практики набула навичок самостійного прийнятя складних рішень, компьютерних навичок, аналізу інформації, керування власним часом.

Досвід практичної роботи:

За час навчання проходила виробничу практику в наступних підприємствах:

▪ ТОВ комерційне підприємство “Лідер” (травень 2009-серпень 2009)

Виді діяльності: Торгово-виробнича компанія

Посада: бухгалтер-стажер

Посадові обов’язки: Допопомога головному бухгалтеру у веденні бухгалтерського обліку на підприємтсві.Посада: бухгалтер-стажер

Складання звітності, врахування основних матеріальних та нематеріальних активів.

▪ ТОВ  “Корал” (червень 2008 – серпень 2008)

Виді діяльності: Виробнича компанія

Посада: помічник бухгалтера

Посадові обов’язки: Робота із первинними документами, складання звітності, вивчення методики нарахування заробітної плати на підприємстві.

Додаткові відомості:

▪ Знання спеціалізованих компьютерних програм 1С Бухгалтерія;  Бест-звіт; Ліга-закон. Пакет программ MS Office (Word, Excel, Access).

▪ Знання іноземних мов: английська  – рівень intermediate.

▪ Активно приймала участь в громадському житті вишу.

▪ Хобі: компьютери, робота в інтернет, ведення власного інтернет блогу з питань електронної звітності в бухгалтерському обліку.

▪ На цей час навчаюсь на курсах водіння автомобіля.

Перейти до вмісту